Кафедра педіатрії №1

Друкувати

АДРЕСА

Основна база: 79059, Львів, вул. П.Орлика, 4. 
Тел/факс +38 (032) 2917851 
е-mail:


Тел/факс +38 (032) 2757611

ЗАВІДУВАЧ КАФЕДРИ 

д.м.н., професор Няньковський Сергій Леонідович  

 

Клінічні бази для навчання студентів

Основні бази:

 

Додаткова база:

 

 ШТАТ КАФЕДРИ 

 
 
 
НАВЧАЛЬНА РОБОТА
 
За кафедрою педіатрії №1закріплене викладання таких дисциплін:
НАУКОВА РОБОТА
 
Тема: «Оптимізація методів прогнозування, профілактики і лікування найбільш поширених захворювань і функціональних порушень у дітей» , УДК 616.1/.4-053.36-037-084-08; № держреєстрації 0113U000209, Інв. № ІН.19.00.0001.12

Історія кафедри
Львівська педіатрична школа є найстарішою на теренах Галичини, вона була започаткована 1904 році, коли була відкрита кафедра педіатрії медичного інституту, якою керував відомий вчений і педагог Ян Рачинський (1909-1918 рр.). У 1918 році кафедру очолив і керував нею до 1946 року учень відомого вченого Пірке -проф. Франц Гроєр, добре відомий не тільки у країнах Європи але й у США. У 1946 році, кафедру педіатрії очолив проф. Степан Іванович Коржинський, відомий своїми працями з невідкладної педіатрії. З 1950 по 1970 рік кафедрою педіатрії керував проф. Сергій Іларіонович Ігнатов, з ініціативи якого у 1951 році був відкритий педіатричний факультет, де він був першим деканом. Під керівництвом проф. С.Ігнатова захищено близько 30 кандидатських і 3 докторських дисертації, надруковано понад 200 наукових праць. З 1970 по 1977 р. кафедрою керувала учениця проф. С. Ігнатова - проф. Стефанія Михайлівна Юсько, яка відома своїми працями з патології новонароджених, обмінних порушень у дітей. З 1977 по 2000 рр. кафедру очолювала проф. Світлана Кузьмівна Ткаченко, яка займалася вивченням впливу перинатальної патології на становлення імунологічної реактивності у дітей раннього віку, а також ролі перинатальної гіпоксії у формуванні соматичної та неврологічної патології, започаткувала неонатологічний напрямок досліджень на кафедрі. З 2000 року кафедру очолює професор Сергій Леонідович Няньковський, член Правління асоціації педіатрів України та Правління асоціації педіатрів гастроентерологів і нутриціологів України, дійсний член ECOG (The European Childhood Obesity Group) та ESPR (The European Society PediatricResearch), член редакційних колегій 4 українських та 4 закордонних медичних журналів, автор більше 380 друкованих праць. У 2016 році кафедру було реорганізовано на кафедру педіатрії №1 та кафедру педіатрії №2.
 
Основні напрямки наукових досліджень кафедри педіатрії №1
Загальна педіатрія: визначення стану здоров’я дітей шкільного віку, удосконалення діагностики функціональних розладів та органічних захворювань, методів профілактики і лікування. Діагностика, профілактика та лікування вегетативних дисфункцій у школярів, порушень артеріального тиску, цефалгій. Особливості фізичного розвитку дітей та підлітків. Особливості нутритивного забезпечення та профілактика розвитку дефіцитних станів у школярів.
Гастроентерологія та нутриціологія: діагностика і лікування захворювань гастродуоденальної зони. Визначення харчового статусу та особливостей харчування дітей різних вікових груп. Функціональні розлади травної системи у дітей раннього віку. Харчова алергія у дітей раннього віку.Роль пребіотиків та пробіотиків у профілактиці та лікуванні функціональних розладів та органічних захворювань. Особливості діагностики, перебігу та лікування лактазної недостатності у дітей раннього віку.
Пульмонологія: рання реабілітація дітей після перенесеної позашпитальної пневмонії, вивчення особливостей перебігу ускладнених форм пневмоній.
Неонатологія: вивчення дії внутрішньоутробної та постнатальної гіпоксії на фізичний та психічний розвиток дітей; розробка методів ранньої діагностики, лікування, профілактики і реабілітації постгіпоксичних уражень. 
Вегетологія: роль вегетативної нервової системи в формуванні реакцій адаптації та розвитку соматичної патології у дітей.
Соціальна педіатрія: адаптація дітей до шкільного навчання у початкових класах, розробка та впровадження багаторівневої системи діагностики та реабілітації дітей з фізичними та психічними вадами, в тому числі інвалідів. Фізичні, психологічні, освітні та соціальні аспекти реабілітації. Реабілітація дітей з ДЦП та аутизмом.